Thursday, April 26, 2012

Fetele din Riad - o carte usoara, dar atat de graitoare


Toate persoanele care ma cunosc stiu ca am o mica pasiune (poate chiar obsesie) pentru tot ceea ce inseamna islam, tarile arabe sau musulmane... asa ca eu am fost cea mai fericita cand am vazut ca pe piata romaneasca a aparut traducerea la cartea lui Rajaa Al-Sanea "Girls of Ryadh"... de indata am cumparat-o si am si citit-o...


Fetele din Riad

La prima vedere poate parea o carte usoara, relaxanta... pentru multi asa si este, dar prezinta cu adevarat problemele in dragoste ale femeilor din Arabia Saudita. Intr-o tara guvernata de legea sharia (legea islamica) sa te indragostesti este aproape interzis, sa-ti cunosti sotul cu mai mult de o zi inainte de casatorie este deja un vis imposibil...

Autoarea prezinta povestile a patru tinere, fiecare cu particularitatile ei...
Gamrah - casatorita in urma unui aranjament familiar, se indragosteste de sotul ei in momentul in care il vede, dar numai pentru a-si da seama ca barbatul langa care ar urma sa-si petreaca viata este indragostit iremediabil de o alta femeie...
Sadeem - parasita inainte de nunta se indragosteste iremediabil de un barbat interzis ei... intotdeauna barbatul trebuie sa asculte familia si sa se casatoreasca cu o femeie aleasa de mama lui si acceptata de aceasta, indiferent de sentimentele lui sau de dorintele lui
Michelle - fericita care a avut norocul sa traiasca o buna bucata din viata ei in SUA si astfel a deprins gustul libertatii de acolo si nu este supusa rigorilor saudite
Lamees - un exemplu de femeie fericita, care reuseste sa se casatoreasca cu barbatul pe care il iubeste

Numai o mica prezentare a fiecarei eroine... va las pe voi sa descoperiti farmecul fiecarei povestiri....

No comments:

Post a Comment